lørdag 23. januar 2010

Ny kjole

Jeg har sydd meg kjole igjen, denne gangen i polar fleece. Brukte det samme mønsteret jeg laget til den første kjolen min, men på denne har jeg hette på og ikke trompetermer. Var veldig spent på hvordan jeg ville få til den hetten uten noe mønster (annet enn mitt eget hode.....) men det gikk bra:)
Kjempegøy å sy, så nå har jeg bestil mere stoffer fra Stoff&Stil. Er det noen som vet andre steder på nettet en kan kjøpe stoff ææææ tekstiler?



Kaller kjolen min for "prinsessekjolen" fordi den har dette flotte prinsessebildet som Barbro har laget. Blir nok ikke det siste bildet jeg kjøper av henne;) Jeg valgte å ikke sy det på brystet, da jeg som regel går med smykker - og da helst litt store. Langs kanten nede har jeg sydd på en nydelig blonde med "diamanter".

Bak på hetten har jeg sydd på et lite monster for å liksom "fortelle" at jeg ikke bare er en søt liten prinsesse hi hi.
Denne helgen har jeg egentlig ikke noen planer, og det er deilig. Skal bare nyte det og forhåpentligvis få ut litt kreativitet oppe på scrappeloftet mitt:)
Ønsker alle sammen en riktig fin helg. Og
hjertelig tusen takk for alle kommentarer i bloggen min, setter virkelig pris på det;)
Og så må jeg jo nevne at dagens fotograf var 13 åringen i huset;)



8 kommentarer:

  1. Fantastisk lekker kjole! Og det lille monsteret var jo virkelig prikken over i'en!
    Jeg er virkelig imponert. Min lille sysmaskin har aldri vært borti noe annet enn papir....

    SvarSlett
  2. Herlig kjole randielisabeth!!
    Du er jo en racer du! ;-)
    Vet du forresten at Stoff og Stil åpner i Kr.sand i februar??
    Kanskje vi skulle ta en tur til det blide sørland og handle litt stoff???? :lol:
    God helg!
    Klem! (smitter ikke via nettet denne halsesyka! ;-) )

    SvarSlett
  3. Så stilig! likte også det lille monsteret bak på hetten, ja pluss alt det andre da. :)
    Ha en fin lørdagskveld. :)

    SvarSlett
  4. Å, den var knallstilig, Randi! Så flink du er! Jeg er helt imponert! Gøy å ha bildet nede på kjolen. Og kjolen satt jo som støpt:-) Kan jeg få låne bildene og legge de ut med link til deg?

    Alt om håndarbeide har nettbutikk hvor de selger stoffer som er ganske rimelige. Ellers kan du jo ta deg en tur rundt til de forskjellige sybloggedamene (f.eks.Heilt spesiell) - de har ofte link til ulike stoffbutikker.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  5. Så gøy med egenlagde klær! Fin fotograf, har fått frem en glad mamma!

    SvarSlett
  6. Kjempe flott blei an, å dyret på etta e jo bare heilt topp, damå e jo au bare heilt skjønne då:)

    SvarSlett
  7. Så flott kjolen ble! Og så flott modell! Barbros bilde var jo skjønt, og så ble det kult med det lille monsteret på hetta!

    SvarSlett
  8. Stilig kjole - og det lille monsteret var jo prikken over i'en :)

    SvarSlett